den röda vardagslunken

20120126-064115.jpg

Vardagen lunkar på. Igår färgade jag håret, ljust brunrött 😀 Det blev inte som jag hade tänkt mig, på ett annat sätt men bättre!  Måste erkänna att jag var lite orolig där ett tag när jag hade en ljusgul gloria över huvudet. Gillar min nya frisör skarpt. Har ju aldrig direkt haft ljusare hår än brunt så det tar nog en tid att vänja sig. Igår var jag på loppis efter frisörbesöket. Fyndade jeansjacka, skolplansch, salladsskål, porslinsbjörn & tre cd’s (Wannadies, Hives & Hyvönnen). På kvällen hängde jag med en kollega från jobbet. Vi delade på en kyckling, drack baileyskaffe & kollade på film. Bra dag.

Idag har jag sovit oförskämt länge. Bara att inse att jag inte kan sova tills jag vaknar utan att ställa klockan, för då sover jag bort halva dagen… Nu är jag i Frillesås. Hann med en frostig promenad innan det blev mörkt (yippie ljusare tider!) och nu har jag badat Klara. Testade ett gammalt oljebalsam för en gång skull då jag smider planer för en veteranutställning för lusen i vår :D. Här ska sparas päls (eller snarare vårda det lilla som finns). Imorgon åker jag åter till Mölndal för helgjobb. Förhoppningsvis skall jag få upp lite grejer på väggarna i mitt vardagsrum i helgen också.

Lämna en kommentar