dirrigeringsdag.

Vaknade vid elva och gick en sväng med lusen i parken. Hemma igen blev det frukost och farsdagringning. Sedan har vi tränat pudelusen och jag. Två träningspass med dirrigering överst på listan. Började med högerdirrigeringar som faktist kändes kanon. Duktig lus! Hon sprang på första kommandot utan tvekan. Använde mig av min största apportbock idag och den minsta i mitten (mot slutet). Allt för att förtydliga. Nu vill jag lära henne springa i rätt riktning utan tvekan, det eventuella apportletandet som kan förekomma, får bli nästa steg. Till våren någon gång.. 😉

Vänsterskicken började ganska osäkert. Klara startade inte på första kommandot och vände runt åt (mitt) höger istället för att springa direkt till (mitt) vänster. Efter ett par försök flöt dirrigeringarna på bättre och jag var noga med att ha henne rak vid konen. Troligtvis mer långsökt för pudelusen att snurra ett helt varv och sedan springa åt höger ;). Mot slutet vågade jag lägga ut den lilla lilla mittaporten och Klara fortsatte springa fint på vänsterapporten. Hurra!

Ikväll blir det scones&te framför tvn ett par trappor upp. Ensam-mamma-FINAL!!! Måste ses!

Lämna en kommentar